Iparművészeti Múzeum

Budapest

A Budapesti Iparművészeti Múzeumot 1872-ben alapították, a hasonló profilú londoni és bécsi intézmény után Európában harmadikként. Az iparművészeti emlékek gyűjtésének kezdeményezője, egyben a múzeum első igazgatója Pulszky Ferenc volt. A múzeum a magyar szecessziós építészet remekművében, az 1893 és 1896 között Lechner Ödön és Pártos Gyula tervei alapján épített palotában kapott helyet. Az épületet a millenniumi rendezvények záróakkordjaként Ferenc József osztrák császár és magyar király avatta fel 1896. október 25-én.
Az intézmény gyűjteményei több forrásból származnak. A történeti kollekció magját a Magyar Nemzeti Múzeumból áthelyezett egyetemes régiségek jelentették, míg a kortárs gyűjtést világkiállítási vásárlások (1873, Bécs; 1878, Párizs; 1889, Párizs) és neves cégek (Herendi Porcelánmanufaktúra, Zsolnay-gyár) ajándékai alapozták meg.
A Gyűjtők és kincsek című, páratlan műtárgyakat és gyűjteménycsoportokat felvonultató állandó kiállítás az alapítástól napjainkig tekint végig a gyűjtemény történetén. A merőben új koncepció korszakok szerint emeli ki a gyarapítás fő csomópontjait. Bemutatja a jeles múzeumigazgatók tevékenységét, a kiváló magángyűjtemények kollekcióba olvadását, az aukciókat és az adományozókat. A kiállítás mintegy 400 műtárgyat vonultat fel, amelyek között Boulle-bútor és brüsszeli csipke éppúgy található, mint meisseni, bécsi és herendi porcelán, Gallé és Tiffany üveg. Mindezeken felül díszes könyvkötéseket és faragványokat, mesteri ötvösmunkákat, régi viseleteket is láthatunk, és természetesen nem maradhatnak ki a Zsolnay-kerámiák sem.
A tárlathoz és a műtárgyakhoz folyamatosan megújuló múzeumpedagógiai foglalkozások, sőt még számítógépes játékok is kapcsolódnak. A kiállított kincsek és a koncepció alaposabb megismerését különböző kiadványok – ingyenes leporellók, illetve Az idő sodrában című illusztrált díszalbum – segítik.
A múzeum a kortárs művészettel kapcsolatos dizájntárgyakat is gyűjti, szakemberek számára pedig lehetőséget nyújt a gyűjteményekben és az adattárban való kutatásra.

TEMATIKA

1091 Budapest, Üllői út 33–37.
Nyitva tartás:Egész évben. Kedd–Vas: 10:00–18:00

www.imm.hu
info@imm.hu

TÁJAK-KOROK-MÚZEUMOK EGYESÜLETE

Pecsétszám

106

Kiskönyvtár

320 Iparművészeti Múzeum épülete


A szecesszió mesterei az Iparművészeti Múzeum gyűjteményében

A kiállítás kiemelkedő kvalitású műtárgyakkal reprezentálja a szecesszió virágkorának, az 1889. évi párizsi világkiállítás és az 1911. évi torinói nemzetközi iparművészeti kiállítás közötti periódusnak technológiai és művészeti újításait és mutatja be a különféle művészeti ágak és a különböző nemzetiségű alkotók egymásra hatását.

Iparművészeti Múzeum
Budapest



A jövő ígérete

A kvalitásban és mennyiségében egyaránt gazdag műtárgy-együttes mintegy öt évezred kerámiaművészetét reprezentálja. A Neolitikum kori geometrikus festésű edények, különleges figurális sírkerámiák, állat formájú használati tárgyak, szeladonmázas edények, kivételes szépségű porcelánok, amelyek egykor királyi gyűjteményt gazdagították, valamint a búvárrégészet jóvoltából felszínre került híres, pontosan datálható hajórakományok mindegyikéből egyet-egyet tartalmazó páratlan adomány válogatását láthatja most a közönség.

Iparművészeti Múzeum
Budapest



Iszlám művészet

A textilek, fémtárgyak és kerámiák származásának földrajzi keretei Marokkótól Iránig és a Kaukázus térségéig, készítésük időhatárai a 9. századtól a 19. századig terjednek. A gyűjtemény legjelentősebb egységét az Oszmán-török birodalom területéről a 16-17. században főként kereskedelem és ajándékozás révén Magyarországra került színpompás szőnyegek, drágakövekkel díszített, remekművű dísznyergek, és ceremoniális fegyverek alkotják.

Iparművészeti Múzeum
Budapest



Iszlám művészet

A textilek, fémtárgyak és kerámiák származásának földrajzi keretei Marokkótól Iránig és a Kaukázus térségéig, készítésük időhatárai a 9. századtól a 19. századig terjednek. A gyűjtemény legjelentősebb egységét az Oszmán-török birodalom területéről a 16-17. században főként kereskedelem és ajándékozás révén Magyarországra került színpompás szőnyegek, drágakövekkel díszített, remekművű dísznyergek, és ceremoniális fegyverek alkotják.

Iparművészeti Múzeum
Budapest



Iszlám művészet

A textilek, fémtárgyak és kerámiák származásának földrajzi keretei Marokkótól Iránig és a Kaukázus térségéig, készítésük időhatárai a 9. századtól a 19. századig terjednek. A gyűjtemény legjelentősebb egységét az Oszmán-török birodalom területéről a 16-17. században főként kereskedelem és ajándékozás révén Magyarországra került színpompás szőnyegek, drágakövekkel díszített, remekművű dísznyergek, és ceremoniális fegyverek alkotják.

Iparművészeti Múzeum
Budapest



A szecesszió mesterei az Iparművészeti Múzeum gyűjteményében

A kiállítás kiemelkedő kvalitású műtárgyakkal reprezentálja a szecesszió virágkorának, az 1889. évi párizsi világkiállítás és az 1911. évi torinói nemzetközi iparművészeti kiállítás közötti periódusnak technológiai és művészeti újításait és mutatja be a különféle művészeti ágak és a különböző nemzetiségű alkotók egymásra hatását.

Iparművészeti Múzeum
Budapest



A szecesszió mesterei az Iparművészeti Múzeum gyűjteményében

A kiállítás kiemelkedő kvalitású műtárgyakkal reprezentálja a szecesszió virágkorának, az 1889. évi párizsi világkiállítás és az 1911. évi torinói nemzetközi iparművészeti kiállítás közötti periódusnak technológiai és művészeti újításait és mutatja be a különféle művészeti ágak és a különböző nemzetiségű alkotók egymásra hatását.

Iparművészeti Múzeum
Budapest



A Bigot-pavilon – szecessziós épületkerámiák Párizsból

A kiállítás a múzeum számára több szempontból is aktuális: az egyik a múzeum jövőjével függ össze, hiszen a Lechner-épület teljes rekonstrukciója előtt álló Iparművészeti Múzeum célja, hogy a közönségnek a jövőben méltó módon mutathassa be gyűjteménye egészét. A Bigot épületkerámiák prezentációja része ennek a szándéknak: a kiemelkedő és állandó kiállításra váró gyűjteményi együttesek bemutatása.

Iparművészeti Múzeum
Budapest



A szecesszió mesterei az Iparművészeti Múzeum gyűjteményében

A kiállítás kiemelkedő kvalitású műtárgyakkal reprezentálja a szecesszió virágkorának, az 1889. évi párizsi világkiállítás és az 1911. évi torinói nemzetközi iparművészeti kiállítás közötti periódusnak technológiai és művészeti újításait és mutatja be a különféle művészeti ágak és a különböző nemzetiségű alkotók egymásra hatását.

Iparművészeti Múzeum
Budapest



Iszlám művészet

A textilek, fémtárgyak és kerámiák származásának földrajzi keretei Marokkótól Iránig és a Kaukázus térségéig, készítésük időhatárai a 9. századtól a 19. századig terjednek. A gyűjtemény legjelentősebb egységét az Oszmán-török birodalom területéről a 16-17. században főként kereskedelem és ajándékozás révén Magyarországra került színpompás szőnyegek, drágakövekkel díszített, remekművű dísznyergek, és ceremoniális fegyverek alkotják.

Iparművészeti Múzeum
Budapest



A szecesszió mesterei az Iparművészeti Múzeum gyűjteményében

A kiállítás kiemelkedő kvalitású műtárgyakkal reprezentálja a szecesszió virágkorának, az 1889. évi párizsi világkiállítás és az 1911. évi torinói nemzetközi iparművészeti kiállítás közötti periódusnak technológiai és művészeti újításait és mutatja be a különféle művészeti ágak és a különböző nemzetiségű alkotók egymásra hatását.

Iparművészeti Múzeum
Budapest



A jövő ígérete

A kvalitásban és mennyiségében egyaránt gazdag műtárgy-együttes mintegy öt évezred kerámiaművészetét reprezentálja. A Neolitikum kori geometrikus festésű edények, különleges figurális sírkerámiák, állat formájú használati tárgyak, szeladonmázas edények, kivételes szépségű porcelánok, amelyek egykor királyi gyűjteményt gazdagították, valamint a búvárrégészet jóvoltából felszínre került híres, pontosan datálható hajórakományok mindegyikéből egyet-egyet tartalmazó páratlan adomány válogatását láthatja most a közönség.

Iparművészeti Múzeum
Budapest



Iszlám művészet

A textilek, fémtárgyak és kerámiák származásának földrajzi keretei Marokkótól Iránig és a Kaukázus térségéig, készítésük időhatárai a 9. századtól a 19. századig terjednek. A gyűjtemény legjelentősebb egységét az Oszmán-török birodalom területéről a 16-17. században főként kereskedelem és ajándékozás révén Magyarországra került színpompás szőnyegek, drágakövekkel díszített, remekművű dísznyergek, és ceremoniális fegyverek alkotják.

Iparművészeti Múzeum
Budapest



Iszlám művészet

A textilek, fémtárgyak és kerámiák származásának földrajzi keretei Marokkótól Iránig és a Kaukázus térségéig, készítésük időhatárai a 9. századtól a 19. századig terjednek. A gyűjtemény legjelentősebb egységét az Oszmán-török birodalom területéről a 16-17. században főként kereskedelem és ajándékozás révén Magyarországra került színpompás szőnyegek, drágakövekkel díszített, remekművű dísznyergek, és ceremoniális fegyverek alkotják.

Iparművészeti Múzeum
Budapest



A jövő ígérete

A kvalitásban és mennyiségében egyaránt gazdag műtárgy-együttes mintegy öt évezred kerámiaművészetét reprezentálja. A Neolitikum kori geometrikus festésű edények, különleges figurális sírkerámiák, állat formájú használati tárgyak, szeladonmázas edények, kivételes szépségű porcelánok, amelyek egykor királyi gyűjteményt gazdagították, valamint a búvárrégészet jóvoltából felszínre került híres, pontosan datálható hajórakományok mindegyikéből egyet-egyet tartalmazó páratlan adomány válogatását láthatja most a közönség.

Iparművészeti Múzeum
Budapest



A szecesszió mesterei az Iparművészeti Múzeum gyűjteményében

A kiállítás kiemelkedő kvalitású műtárgyakkal reprezentálja a szecesszió virágkorának, az 1889. évi párizsi világkiállítás és az 1911. évi torinói nemzetközi iparművészeti kiállítás közötti periódusnak technológiai és művészeti újításait és mutatja be a különféle művészeti ágak és a különböző nemzetiségű alkotók egymásra hatását.

Iparművészeti Múzeum
Budapest



A Bigot-pavilon – szecessziós épületkerámiák Párizsból

A kiállítás a múzeum számára több szempontból is aktuális: az egyik a múzeum jövőjével függ össze, hiszen a Lechner-épület teljes rekonstrukciója előtt álló Iparművészeti Múzeum célja, hogy a közönségnek a jövőben méltó módon mutathassa be gyűjteménye egészét. A Bigot épületkerámiák prezentációja része ennek a szándéknak: a kiemelkedő és állandó kiállításra váró gyűjteményi együttesek bemutatása.

Iparművészeti Múzeum
Budapest



Iszlám művészet

A textilek, fémtárgyak és kerámiák származásának földrajzi keretei Marokkótól Iránig és a Kaukázus térségéig, készítésük időhatárai a 9. századtól a 19. századig terjednek. A gyűjtemény legjelentősebb egységét az Oszmán-török birodalom területéről a 16-17. században főként kereskedelem és ajándékozás révén Magyarországra került színpompás szőnyegek, drágakövekkel díszített, remekművű dísznyergek, és ceremoniális fegyverek alkotják.

Iparművészeti Múzeum
Budapest



A jövő ígérete

A kvalitásban és mennyiségében egyaránt gazdag műtárgy-együttes mintegy öt évezred kerámiaművészetét reprezentálja. A Neolitikum kori geometrikus festésű edények, különleges figurális sírkerámiák, állat formájú használati tárgyak, szeladonmázas edények, kivételes szépségű porcelánok, amelyek egykor királyi gyűjteményt gazdagították, valamint a búvárrégészet jóvoltából felszínre került híres, pontosan datálható hajórakományok mindegyikéből egyet-egyet tartalmazó páratlan adomány válogatását láthatja most a közönség.

Iparművészeti Múzeum
Budapest



A jövő ígérete

A kvalitásban és mennyiségében egyaránt gazdag műtárgy-együttes mintegy öt évezred kerámiaművészetét reprezentálja. A Neolitikum kori geometrikus festésű edények, különleges figurális sírkerámiák, állat formájú használati tárgyak, szeladonmázas edények, kivételes szépségű porcelánok, amelyek egykor királyi gyűjteményt gazdagították, valamint a búvárrégészet jóvoltából felszínre került híres, pontosan datálható hajórakományok mindegyikéből egyet-egyet tartalmazó páratlan adomány válogatását láthatja most a közönség.

Iparművészeti Múzeum
Budapest



A jövő ígérete

A kvalitásban és mennyiségében egyaránt gazdag műtárgy-együttes mintegy öt évezred kerámiaművészetét reprezentálja. A Neolitikum kori geometrikus festésű edények, különleges figurális sírkerámiák, állat formájú használati tárgyak, szeladonmázas edények, kivételes szépségű porcelánok, amelyek egykor királyi gyűjteményt gazdagították, valamint a búvárrégészet jóvoltából felszínre került híres, pontosan datálható hajórakományok mindegyikéből egyet-egyet tartalmazó páratlan adomány válogatását láthatja most a közönség.

Iparművészeti Múzeum
Budapest



A szecesszió mesterei az Iparművészeti Múzeum gyűjteményében

A kiállítás kiemelkedő kvalitású műtárgyakkal reprezentálja a szecesszió virágkorának, az 1889. évi párizsi világkiállítás és az 1911. évi torinói nemzetközi iparművészeti kiállítás közötti periódusnak technológiai és művészeti újításait és mutatja be a különféle művészeti ágak és a különböző nemzetiségű alkotók egymásra hatását.

Iparművészeti Múzeum
Budapest



A szecesszió mesterei az Iparművészeti Múzeum gyűjteményében

A kiállítás kiemelkedő kvalitású műtárgyakkal reprezentálja a szecesszió virágkorának, az 1889. évi párizsi világkiállítás és az 1911. évi torinói nemzetközi iparművészeti kiállítás közötti periódusnak technológiai és művészeti újításait és mutatja be a különféle művészeti ágak és a különböző nemzetiségű alkotók egymásra hatását.

Iparművészeti Múzeum
Budapest



A Bigot-pavilon – szecessziós épületkerámiák Párizsból

A kiállítás a múzeum számára több szempontból is aktuális: az egyik a múzeum jövőjével függ össze, hiszen a Lechner-épület teljes rekonstrukciója előtt álló Iparművészeti Múzeum célja, hogy a közönségnek a jövőben méltó módon mutathassa be gyűjteménye egészét. A Bigot épületkerámiák prezentációja része ennek a szándéknak: a kiemelkedő és állandó kiállításra váró gyűjteményi együttesek bemutatása.

Iparművészeti Múzeum
Budapest



A Bigot-pavilon – szecessziós épületkerámiák Párizsból

A kiállítás a múzeum számára több szempontból is aktuális: az egyik a múzeum jövőjével függ össze, hiszen a Lechner-épület teljes rekonstrukciója előtt álló Iparművészeti Múzeum célja, hogy a közönségnek a jövőben méltó módon mutathassa be gyűjteménye egészét. A Bigot épületkerámiák prezentációja része ennek a szándéknak: a kiemelkedő és állandó kiállításra váró gyűjteményi együttesek bemutatása.

Iparművészeti Múzeum
Budapest



A szecesszió mesterei az Iparművészeti Múzeum gyűjteményében

A kiállítás kiemelkedő kvalitású műtárgyakkal reprezentálja a szecesszió virágkorának, az 1889. évi párizsi világkiállítás és az 1911. évi torinói nemzetközi iparművészeti kiállítás közötti periódusnak technológiai és művészeti újításait és mutatja be a különféle művészeti ágak és a különböző nemzetiségű alkotók egymásra hatását.

Iparművészeti Múzeum
Budapest



A szecesszió mesterei az Iparművészeti Múzeum gyűjteményében

A kiállítás kiemelkedő kvalitású műtárgyakkal reprezentálja a szecesszió virágkorának, az 1889. évi párizsi világkiállítás és az 1911. évi torinói nemzetközi iparművészeti kiállítás közötti periódusnak technológiai és művészeti újításait és mutatja be a különféle művészeti ágak és a különböző nemzetiségű alkotók egymásra hatását.

Iparművészeti Múzeum
Budapest



A Bigot-pavilon – szecessziós épületkerámiák Párizsból

A kiállítás a múzeum számára több szempontból is aktuális: az egyik a múzeum jövőjével függ össze, hiszen a Lechner-épület teljes rekonstrukciója előtt álló Iparművészeti Múzeum célja, hogy a közönségnek a jövőben méltó módon mutathassa be gyűjteménye egészét. A Bigot épületkerámiák prezentációja része ennek a szándéknak: a kiemelkedő és állandó kiállításra váró gyűjteményi együttesek bemutatása.

Iparművészeti Múzeum
Budapest



A jövő ígérete

A kvalitásban és mennyiségében egyaránt gazdag műtárgy-együttes mintegy öt évezred kerámiaművészetét reprezentálja. A Neolitikum kori geometrikus festésű edények, különleges figurális sírkerámiák, állat formájú használati tárgyak, szeladonmázas edények, kivételes szépségű porcelánok, amelyek egykor királyi gyűjteményt gazdagították, valamint a búvárrégészet jóvoltából felszínre került híres, pontosan datálható hajórakományok mindegyikéből egyet-egyet tartalmazó páratlan adomány válogatását láthatja most a közönség.

Iparművészeti Múzeum
Budapest



A jövő ígérete

A kvalitásban és mennyiségében egyaránt gazdag műtárgy-együttes mintegy öt évezred kerámiaművészetét reprezentálja. A Neolitikum kori geometrikus festésű edények, különleges figurális sírkerámiák, állat formájú használati tárgyak, szeladonmázas edények, kivételes szépségű porcelánok, amelyek egykor királyi gyűjteményt gazdagították, valamint a búvárrégészet jóvoltából felszínre került híres, pontosan datálható hajórakományok mindegyikéből egyet-egyet tartalmazó páratlan adomány válogatását láthatja most a közönség.

Iparművészeti Múzeum
Budapest



A szecesszió mesterei az Iparművészeti Múzeum gyűjteményében

A kiállítás kiemelkedő kvalitású műtárgyakkal reprezentálja a szecesszió virágkorának, az 1889. évi párizsi világkiállítás és az 1911. évi torinói nemzetközi iparművészeti kiállítás közötti periódusnak technológiai és művészeti újításait és mutatja be a különféle művészeti ágak és a különböző nemzetiségű alkotók egymásra hatását.

Iparművészeti Múzeum
Budapest



Iszlám művészet

A textilek, fémtárgyak és kerámiák származásának földrajzi keretei Marokkótól Iránig és a Kaukázus térségéig, készítésük időhatárai a 9. századtól a 19. századig terjednek. A gyűjtemény legjelentősebb egységét az Oszmán-török birodalom területéről a 16-17. században főként kereskedelem és ajándékozás révén Magyarországra került színpompás szőnyegek, drágakövekkel díszített, remekművű dísznyergek, és ceremoniális fegyverek alkotják.

Iparművészeti Múzeum
Budapest



A jövő ígérete

A kvalitásban és mennyiségében egyaránt gazdag műtárgy-együttes mintegy öt évezred kerámiaművészetét reprezentálja. A Neolitikum kori geometrikus festésű edények, különleges figurális sírkerámiák, állat formájú használati tárgyak, szeladonmázas edények, kivételes szépségű porcelánok, amelyek egykor királyi gyűjteményt gazdagították, valamint a búvárrégészet jóvoltából felszínre került híres, pontosan datálható hajórakományok mindegyikéből egyet-egyet tartalmazó páratlan adomány válogatását láthatja most a közönség.

Iparművészeti Múzeum
Budapest



A szecesszió mesterei az Iparművészeti Múzeum gyűjteményében

A kiállítás kiemelkedő kvalitású műtárgyakkal reprezentálja a szecesszió virágkorának, az 1889. évi párizsi világkiállítás és az 1911. évi torinói nemzetközi iparművészeti kiállítás közötti periódusnak technológiai és művészeti újításait és mutatja be a különféle művészeti ágak és a különböző nemzetiségű alkotók egymásra hatását.

Iparművészeti Múzeum
Budapest



Iszlám művészet

A textilek, fémtárgyak és kerámiák származásának földrajzi keretei Marokkótól Iránig és a Kaukázus térségéig, készítésük időhatárai a 9. századtól a 19. századig terjednek. A gyűjtemény legjelentősebb egységét az Oszmán-török birodalom területéről a 16-17. században főként kereskedelem és ajándékozás révén Magyarországra került színpompás szőnyegek, drágakövekkel díszített, remekművű dísznyergek, és ceremoniális fegyverek alkotják.

Iparművészeti Múzeum
Budapest



A szecesszió mesterei az Iparművészeti Múzeum gyűjteményében

A kiállítás kiemelkedő kvalitású műtárgyakkal reprezentálja a szecesszió virágkorának, az 1889. évi párizsi világkiállítás és az 1911. évi torinói nemzetközi iparművészeti kiállítás közötti periódusnak technológiai és művészeti újításait és mutatja be a különféle művészeti ágak és a különböző nemzetiségű alkotók egymásra hatását.

Iparművészeti Múzeum
Budapest



Gyűjtők és kincsek

Kevesen tudják, hogy a budapesti Iparművészeti Múzeum Európa harmadikként létrehozott olyan intézménye, amelyet - a londoni és a bécsi után - 1872-ben alapítottak. Magyarországon a Szépművészeti Múzeum mellett a másik olyan múzeum, mely az egyetemes kultúrértékek tárháza és a legrangosabb gyűjtemény.

Iparművészeti Múzeum
Budapest