Turista az, aki útra kel…
A tudós és hegymászó Eötvös Loránd fényképei
Eötvös Loránd (1848−1919) sokoldalú egyéniség volt: feltaláló, kutató fizikus, egyetemi tanár, a Magyar Tudományos Akadémia elnöke, főrendházi tag, művelődéspolitikus. Nem utolsósorban pedig korának egyik legnevesebb magyar hegymászója és az amatőr fotózás egyik első művelője is.
Közlekedési Múzeum
Budapest
50 éves a "piros metró"
Virtuális
Virtuális kiállításunk célja, hogy bemutassa az 50 éves 2-es vagy más néven „piros” metró történetét az építkezés megkezdésétől az átadásig.
Közlekedési Múzeum
Budapest
A városi közlekedés története
A városi közlekedés kezdeteit bemutató kiállításunkban a látogatót a XIX. század utolsó harmadának mozgalmas utcaképe fogadja. Ott áll az egykori patkolóműhely - istálló - ez volt a korabeli "üzemanyag-ellátó bázis" - a máig megőrzött, egyetlen, eredeti pesti omnibusz.
Közlekedési Múzeum
Budapest
Turista az, aki útra kel…
A tudós és hegymászó Eötvös Loránd fényképei
Eötvös Loránd (1848−1919) sokoldalú egyéniség volt: feltaláló, kutató fizikus, egyetemi tanár, a Magyar Tudományos Akadémia elnöke, főrendházi tag, művelődéspolitikus. Nem utolsósorban pedig korának egyik legnevesebb magyar hegymászója és az amatőr fotózás egyik első művelője is.
Közlekedési Múzeum
Budapest
50 éves a "piros metró"
Virtuális
Virtuális kiállításunk célja, hogy bemutassa az 50 éves 2-es vagy más néven „piros” metró történetét az építkezés megkezdésétől az átadásig.
Közlekedési Múzeum
Budapest
Közúti közlekedés Magyarországon az I. világháború után
A kiállítás témája az út, a közlekedés egyik legősibb eleme, amelyet a természetes vízfolyások, és az állóvizek mellett azonnal használatba vettek az emberek. A kiállítás az 1920-as évek elejétől dolgozza fel a közút építésének, fejlesztésének és fenntartásának történetét, valamint a hozzájuk kapcsolódó technikai és technológiai változásokat.
Közlekedési Múzeum
Budapest
Vasúttörténeti kiállítás
A Közlekedési Múzeum legrégibb és legnagyobb gyűjteményét, a magyar vasút történetét bemutató állandó kiállítást a hosszcsarnok földszintjén tekinthetik meg a látogatók. A kiállítás első része a kezdetektől 1945-ig, a második része pedig 1945-től napjainkig ismerteti meg a vasutakat.
Közlekedési Múzeum
Budapest
A magyar autóközlekedés története
A Magyar Általános Gépgyár Magomobil és Magotax gépkocsijai taxiként közlekedtek Budapesten az 1920-as, 1930-as években. A második világháború után a hazai személyautó gyártás újraindítását tervezték, ezt képviseli Pentelényi János Pente kisautója.
Közlekedési Múzeum
Budapest
A közúti közlekedés története
Az utak és a hidak építésének fejlődését mutatjuk be a kezdetektől 1918-ig.
Közlekedési Múzeum
Budapest
A magyar hajózás és tengeri hajózás története
A kiállítás leglátványosabb elemét - az eredeti tárgyak mellett - az a több mint ötven rendkívüli gondossággal megépített szép hajómodell jelenti, amelyek révén a műszaki fejlődés kézzelfoghatóan nyomon követhető.
Közlekedési Múzeum
Budapest
A városi közlekedés története
A városi közlekedés kezdeteit bemutató kiállításunkban a látogatót a XIX. század utolsó harmadának mozgalmas utcaképe fogadja. Ott áll az egykori patkolóműhely - istálló - ez volt a korabeli "üzemanyag-ellátó bázis" - a máig megőrzött, egyetlen, eredeti pesti omnibusz.
Közlekedési Múzeum
Budapest
Új gyűjteményes kiállítás - vasút, részvény, menetjegy és numizmatika
Az 1890-1945 között használt menet-, és szabadjegyek közt találhatunk szép kiállítású darabokat, 1891-es menetjegyet, az országgyűlés felsőházi tagjai számára kiállított utazási igazolványt, a ma már elfeledett, a nem utazóknak is megváltandó peron-, vagy a katonák által használható katonajegyet is.
Közlekedési Múzeum
Budapest
Hírességek csarnoka
A csarnok egyik oldalán a repülés nagyjait elevenítjük meg. A csarnok másik, liget felöli oldalán látható a Szent Jupát B 31 "A" osztályú vitorlás kishajó, fedélzetén Fa Nándor és Gál József, az első két magyar sportember, aki körbevitorlázta a Földet - 717 nap alatt (1985-1987) 70.000 km utat tett meg.
Közlekedési Múzeum
Budapest