A Mozaik Múzeumtúra iskolai programja a Városligetet is célba veszi

images/mmt5_isk4_04.jpg

A Mozaik Múzeumtúra iskolai edukációs programja 4. állomásához érkezik a 2017/2018-as tanévben. A házigazda szerepét ezúttal a Városligeti Magyar - Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskolába viseli majd. A felső tagozatos diákok számára összeállított interaktív múzeumpedagógiai foglalkozások, aktivitások, vetélkedők február 7-én 9 és 14 óra között lesznek az iskola tornacsarnokában és tantermeiben.

A programsorozat célja, hogy interaktív, játékos tanulás keretében ösztönözzük a diákokat és tanárokat arra, hogy megismerjék a múzeumi programkínálatot és gyakrabban látogassák meg Magyarország múzeumait. „Nagyon fontosnak tartjuk az élményalapú oktatást, a játékos, interaktív foglalkozásokat, ezeket rendszeresen alkalmazzák a tanórákon pedagógusaink. Sajnos iskolánk magyar – angol két tanítási nyelvű programjának keretei meglehetősen behatárolják azt a lehetőséget, hogy témanapokat illesszünk a mindennapokba. Ezért törekszünk megragadni minden lehetőséget – így pl. a Mozaik Múzeumtúrát –, hogy behozzunk a mindennapokban olyan tevékenységi formákat, amelyeken keresztül a gyerekek új ismeretekkel, módszerekkel, közös élményekkel gazdagodhatnak.” – nyilatkozta Soós Tünde, a Városligeti Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola igazgatóhelyettese a hozzájuk érkező program kapcsán.

A tanulók már előzetesen készülnek, foglalkoznak a fókusztémával – ami mindig egy neves emlékév köré épül – és osztályszinten projektfeladatként feldolgozzák, majd színpadi produkcióként elő is adják az esemény napján diáktársaik előtt. A fő tematika ebben a tanévben a Reformáció 500. évfordulója, amelyhez kapcsolódva Balatoni József, Jocó bácsi játékos történelmi vetélkedővel készül, a Magyar Nemzeti Múzeum pedig az Ige-Idők című időszaki kiállítás alapján összeállított múzeumpedagógiai foglalkozásokkal érkezik. A gyerekek megoldandó feladatai között szerepel majd többek között a korhű tárgyak és ruharekonstrukciók felismerése, valamint bibliai idézetek és képek párosítása.

A résztvevő múzeumok az iskola tantermeit veszik birtokba, hogy 20 perces interaktív, játékos foglalkozások keretében megmutassák, mennyi érdekességet rejtenek a kiállítások, tárlatok, emlékhelyek. Minden állomáson pontozzák a diákok teljesítményét és a legjobb csapatot egy ajándék múzeumi osztálykirándulással jutalmaznak, melynek helyszínét a nyertes osztály választhatja ki.

 

A kecskeméti Leskowsky Hangszergyűjtemény a világ legizgalmasabb, legkülönlegesebb zenei eszközeivel érkezik, amelyeket kivétel nélkül a diákok is kipróbálhatnak. A Katonai Emlékpark Pákozd császári és honvédségi ruhába öltözteti a diákokat, majd miután megkapták kiképzésüket a szabadságharc harcalaki mozzanataiból, szivacsszuronnyal ellátott fafegyverrel a kezükben „indulhatnak a csatába”. Itt azonban még nincs vége, hiszen egy másik helyszínen a huszárság történetéről tanulhatnak érdekességeket, illetve gyakorolhatják a kardvágásokat.  A Reptár – Szolnoki repülőmúzeum VR (virtuális valóság) szemüvegeken keresztül hozza el a vadászrepülőgépek világát, illetve légiharcot indítanak az osztályteremben egy MiG-29-essel.

„Nincs is annál jobb, amikor a gyerekek a saját élményükből táplálkozva kezdenek el észrevétlenül tanulni, érdeklődni egy tudomány iránt és ehhez mindig csak egy jó szikra, egy érdekes helyszín, egy jó múzeumpedagógus vagy egy bolondos tudós épp elég. Közel 3000 gyerkőchöz jutott már el a Mozaik Múzeumtúra és láttuk a csillogó tekinteteket, de a tanárok szemléletváltása is igen látványos. Ki ne szeretne úgy tanulni, hogy kipróbál egy virtuális valóságot szimuláló szemüveget és kiugrani ejtőernyővel a Balaton felett? Vagy épp korabeli ruhákban korokat idézni? Ez lenne az élménypedagógia alapja, a többit pedig bízzuk a gyerkőcökre.” – foglalja össze Tibenszky Moni Lisa a Felelős Szülők Iskolája alapító-ügyvezetője.

Csatlakozz a Facebook csoportunkhoz: @mozaikmuzeumtura