Vakációzzunk a múzeumokkal! – Indul a Mozaik Múzeumtúra Virtuális Roadshow!

Járjuk körbe virtuálisan a Balatont, a Fertő tavat, a Tisza-tavat és a Velencei-tavat!

A Vakációzzunk a múzeumokkal! című virtuális múzeumpedagógiai roadshow ezúttal a belföldi nagy tavaink mentén kalauzolja el a gyerekeket.  Játékos feladatokon, érdekes ismeretterjesztő kisfilmeken, virtuális sétákon keresztül mutatjuk be négy nagy tavunk környékén található múzeumokat, kiállítóhelyeket, nemzeti parkokat. A virtuális roadshow keretében a játékosok megismerhetik a négy tó történelmét, élővilágát, az ismeretterjesztő játék elsősorban az általános iskolás gyerekek és családjaik számára készült.

Kattints a térség nevére és lenyílnak a múzeumok, feladatok, játékok!

Balaton

Fertő tó

Tisza-tó

Velencei-tó

Irány a nyár, irány a csobbanás és a nagy tavaink melletti izgalmasabbnál izgalmasabb kiállítóhelyek! Játék és tanulás egyszerre!

A virtuális túrával emellett az itthon nyaralóknak is programlehetőségeket kívánunk nyújtani, hogy ha a nagy tavaink mellett nyaralnak látogassák meg ezeket a nagyszerű kulturális helyszíneket.

Válaszd ki a számodra legszimpatikusabb térséget/térségeket, jó szórakozást kívánunk!

A tematika 4 desztináció, 4 nagy tavunk és a környező települések, tájegységek:

Balaton, Fertő tó, Tisza-tó, Velencei-tó

A játékos feladatok 2020. július 28-tól érhetőek el a www.mozaikmuzeumtura.hu oldalon és a közösségi média felületen.

Az Örökség Kultúrpolitikai Intézet www.oroksegintezet.hu és a Felelős Szülők Iskolája – www.felelosszulokiskolaja.hu - által közös szervezésben megvalósuló Vakációzzunk a múzeumokkal! című kampány célja a belföldi kulturális turizmus támogatása, a múzeumok népszerűsítése, játékos oktatás. A Mozaik Múzeumtúra – www.mozaikmuzeumtura.hu – DEMÓ (Digitális Edukációs Múzeumi Órák) programja már többször sikert aratott az otthonoktatás idején is. Több tízezer gyermek és több száz pedagógus számára tudtunk a Múzeumok Világnapja és Nemzeti Összetartozás Napja kapcsán izgalmas feladatokat adni a virtuális térben. A közkedvelt oktatási forma ezúttal a vakációra ad jó programtippeket és feladatokat, melyekkel a látottak, tanultak könnyen feldolgozhatóak.

"A Vakációzzunk a múzeumokkal! elnevezésű programunkkal, a négy nagy tavunk kulturális látnivalóinak megismertetésével kedvet szeretnénk csinálni fiataloknak és idősebbeknek, kis- és nagycsaládosoknak egyaránt, hogy a közeljövőben ellátogassanak ezekre a helyszínekre. Akiknek nincs módjuk utazni, azokat a virtuális térben repítjük a helyszínekre. Akik pedig már jártak egy-egy tájegységnél, tónál, azok számára áttekintést, tudáspróbát és összegzést is képes adni a program a látottakról.
Olyan játékos digitális múzeumpedagógiai feladatokat gyűjtöttünk össze, amelyek az adott térség, régió jellegzetes kiállítóhelyein a térség természetismereti, irodalmi, művészeti értékeit mutatják be, játékos formában.
A virtuális múzeumtúrával segíteni kívánjuk a kulturális intézményeket a kényszerű zárvatartás utáni újranyitásban, hogy minél több látogatójuk legyen, valamint célunk a belföldi turizmus támogatása is, azzal, hogy programlehetőségeket kínálunk az itthon nyaraló családok számára, hiszen számos nagyszerű kulturális helyszín található meg a nagy tavaink környezetében”

– fogalmaz Makranczi Zsolt, az Örökség Kultúrpolitikai Intézet igazgatója, a Mozaik Múzeumtúra program vezetője és kidolgozója.

„Saját élményekből lehet a legtöbbet tanulni, utazni, megismerni egy-egy országrészt, tájat, embereket, ha ez nem lehetséges, akkor az internet segítségével tanulhatunk meg új dolgokat. Magyarország csodálatos, a nyár vízpartra csábítja a gyerekeket, ezért választottuk a négy tó tematikát a mostani Virtuális Roadshow programhoz. Mi a stábbal a nyakunkba vettük az országot és számtalan helyen forgattunk kisfilmeket; Utaztunk a Badacsony katamarán kapitányi fülkéjében, bekukkantottunk a Fekete Sas Patikamúzeum gyógyfűszerei, illatmintái közé is, kóboroltunk a csodás Bory-várban, megismerkedtünk az őshonos kutyafajtákkal Salföld Majorban, a Tisza-tónál a szolnoki REPTÁR – Repülőmúzeumban, az Abádszalóki Babamúzeumban népviseletes babák hagyományairól tanultunk és ezt most mind megmutatjuk…

Izgalmas videók, online tudáspróbák, beugratós kérdések, ami az egész család számára érdekes és izgalmas időtöltés lehet. A célunk a játékos tanulás. Szeretnénk, hogyha minél többen szeretnének múzeumba járni. Természetesen arra is számítunk, hogy a tanárok is bekapcsolódnak majd – ahogy eddig is -, akár a tanév indításakor lehet egy jó opció a feladatsor kitöltése.” – fogalmaz Tibenszky Moni Lisa, a Felelős Szülők Iskolája ügyvezetője, a program kitalálója.

A program házigazdája Balatoni József, alias Jocó bácsi, történelem tanár, a program háziasszonya Tibenszky Moni Lisa, újságíró, a Felelős Szülők Iskolája alapítója.

A virtuális roadshow ingyenes, családok, iskolás csoportok, sőt osztályok is használhatják.
Lehetőség van arra, hogy csak 1-1 tóval, annak múzeumi játékaival ismerkedjenek meg a gyerekek, de akár mind a négy tavat is „körbejárhatják” a virtuális feladatok, kisfilmek segítségével. Nincs külön korosztályi besorolás, de nyilván a feladatok nehézsége eltérő, inkább az érdekességekre, játékosságra törekedtünk.

A hosszú évek óta igen népszerű Mozaik Múzeumtúra program a Nemzeti Kulturális Alap támogatásával valósul meg.

Résztvevő múzeumok, kiállítóhelyek:

Balaton régió:

Balaton-felvidéki Nemzeti Park kiállítóhelyei: (Fekete István emlékhely, Pannon Csillagda, Salföldi Major, Tapolcai-tavasbarlang,) Balatoni Múzeum, Helikon Kastélymúzeum, József Attila Emlékház, Kálmán Imre Emlékház, Latinovits Zoltán Emlékmúzeum, Marcali Múzeum, Tihanyi Bencés Apátsági Múzeum, Zsidó Kiválóságok Háza

Fertő tó régió:

Fertő-Hanság Nemzeti Park, Fertőrákosi Kőfejtő és Barlangszínház, Fertőrákosi Tájház,
Mithras-szentély, Soproni Múzeum kiállítóhelyei: (Központi Bányászati Múzeum, Macskakő Múzeum, Storno-ház, Tűztorony), Vasúti Lámpamúzeum

Tisza-tó régió:

Abádszalóki Babamúzeum, Györffy István Nagykun Múzeum, Hortobágyi Nemzeti Park, Kiskörei Vízlépcső, Kiss Pál Múzeum és Nyúzó Gáspár Fazekas Tájház, Nagyné Török Zsóka fazekasműhelye, RepTár - Szolnoki Repülőmúzeum, Tégla Múzeum, Tisza-tavi Ökocentrum, Tiszavirág Ártéri Sétaút és Örvényi Pákász Tanösvény

Velencei-tó régió:

Bory-vár, Dinnyési Várpark, Gárdonyi Rönkvár, Halász-kastély, Katonai Emlékpark Pákozd, Martonvásári Óvodamúzeum, Pákozd-Sukorói Arborétum és Vadaspark, Szent István Király Múzeum - Fekete Sas Patikamúzeum, Vörösmarty Emlékház

A Mozaik Múzeumtúra Virtuális Roadshow facebook eseményei:

Facebook:       @mozaikmuzeumtura

Instagram:      @mozaikmuzeumtura

Youtube:         Mozaik Múzeumtúra

A Mozaik Múzeumtúra a Nemzeti Kulturális Alap támogatásával valósul meg, a Néprajzi Múzeum szakmai támogatásával és az Örökség Kultúrpolitikai Intézet koordinálásában.